19 Ekim 2009 Pazartesi

Şaşırt beni Kewell



Baştan uyarayım. Bu bir G.Saray maçı analizi değil. Bu bir takım ruhu yazısıdır. Bu sezon G.Saray'ı ilk kez Ali Sami Yen'de izledim. Maçı yeniden düzenlenen Kapalı Alt tribününde seyrettim. Ne kadar müthiş değil mi? Alttan ısıtmalı koltuklarımız var artık! Belki popom 1 veya 2 derece daha sıcak kaldı ancak aklım hep Kapalı Üst'teydi. Yeni yapılan düzenleme sadece bir para tuzağı. Kapalı Alt ve Kapalı Üst arasındaki tüm iletişim kesilmiş. 2001'de yine bugün oturduğum yerde oturuyordum. Daha doğrusu ayaktaydım. Ancak Hagi tam önümden Monaco'yu avladığı sırada Kapalı Üst ile "-Dört sene üst üste şampiyon olduuuuk -Avrupa'nın kralı olduuuuuk" diye karşılıklı düet yapabiliyorduk. VIP'de oturan Hagi'ye içimden özür diledim. Beni duyduğunu da biliyorum...


Neyse maça 1 saat önceden girdim ve daha en başından bu duruma çok sinirim bozuldu. Alman arkadaşım Lenz, İngiliz arkadaşım Steve ve Slovenyalı arkadaşım Damijen'le tek ortak noktamız futbol ve birlikte maç izlemeye bayılıyoruz. İlk kez Ali Sami Yen'e geldiler ve oldukça heyecanlıydılar. Maç öncesi Lenz "Maçın adamı Harry Kewell olur" dedi. Bense ona Kewell'ın 4-4-2'nin sol kanat oyuncusu olduğunu, 4-3-3'ün solunda o kadar da verimli olamadığını anlatmaya çalışıyordum. Derken iş inatlaşma noktasına geldi ve neredeyse Kewell düşmanıymış gibi, onun oynamaması gerektiğini, Arda'nın solda oynayıp Elano'nun ilk 11'de başlaması gerektiğini söylüyordum. Bu konuşmalar neredeyse 20 dakika sürdü ve Lenz "Maç 5 dakikaya başlıyor. Kewell'ı izle" dedi. Maç başladı. Gözüm sadece Kewell'ı izliyor, Keita'nın sonradan televizyondan göreceğim spektaküler hareketlerinin hepsini kaçırıyordum.


Sezon başından beri Kewell'ın iyi bir oyuncu olmasına rağmen bu takımı yavaşlattığını ve en üst tempoya bir türlü çıkamadığını düşünen ben; gözlerime inanamıyordum. Bu sadece gol attığı için değil. Kewell bugün iyi oynamadı. Peki neydi Kewell'ın olayı? Şu anda takımın kaptanı Harry Kewell işte bu yüzden. Kolunda kaptanlık pazubandı olan Arda Turan sarı kart gördüğü pozisyonun hemen arkasından aynı hareketi tekrarlayarak F.Bahçe maçı öncesi oyundan atılma noktasına gelirken, onu hakemin yanından yaka paça uzaklaştıran Kewell'dı. Maç öncesi
galibiyet yemini yapılırken hararetli bir şekilde takıma direktifler veren de oydu. Hagi'nin kanatları altında G.Saray belki de yeni Hagi'sine ilk kez bu kadar yakındı. Zaten Hagi'nin G.Saray'dayken yaptıkları da bu tip şeyler de değil miydi? Ondan fazla koşup mücadele etmesi beklenmez, takımı saha içerisinde yönetmesi beklenirdi. G.Saray şu andaki eksiği işte budur. Sarı-kırmızılıların G.Saraylılık gazı üzerinden kaptanlık pazubandı takanlara değil, kaptanlık pazubandını karakteriyle yansıtanlara ihtiyacı var. Bugünün özeti de işte budur. G.Saray 4-3 kazandı. Evet. Ancak Kewell'ı kazanmış olması çok daha önemli. Arda'nın Kewell'ı örnek alması dileğiyle..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder